tisdag 9 februari 2010




Denna veckan har vi Vänliga Veckan här på skutan.
Matroserna har fått en Vänlig Läxa att göra hemma. Läxan är att samla hjärtan. Man får färglägga ett hjärta för varje bra och vänlig sak man gör hemma. Det kan vara att städa sitt rum, att hjälpa till med disken eller att säga en uppåtpuff.
Läxan verkar vara väldigt uppskattad bland matroserna. Jag har också fått många uppskattande kommentarer från föräldrarna! Extra tack till Camilla som kom med en underbar uppåtpuff idag!! Tusen Tack!!
Även på skutan får matroserna olika Vänliga Uppdrag. Några matroser får dra ett uppdrag ur det rosa hjärtat varje dag. Sedan gäller det för dem att tänka på sitt uppdrag hela dagen till sista samlingen då de får redovisa hur det har gått. I dag var några av uppdragen
"I dag ska jag leka med någon på rasten som jag inte brukar leka med"
"I dag ska jag visa någon att jag är glad att se honom/henne."
"I dag ska jag tänka på att vänta på min tur"
Matroserna klarade av sina uppdrag mycket bra i dag och blev uppmuntrade med var sitt glittrande hjärta i pannan.
Jungman Johanna är också tillbaka på besök här på skutan. I dag lekte hon LattjoLajban med matroserna...eller var det matte?? Tre hör ihop och en ska bort... matroserna funderade för fullt och kom med många olika lösningar. Som tur är fanns det väldigt många rätta lösningar.
Skepp o 'hoj!!
Kapten Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar